FOREIGN NEWS IN TWO COMMUNIST CHINESE DAILIES

A Comparative Content Analysis

Jia—ching Pan
CBxRE)
1. INTRODUCTION

The intent of this study is to compare foreign news
reporting in two Chinese Communist newspaers. The first
is the People’s Daily, the organ of the central authorities of
the party and the government. The second is the Ta¢ Kung
Pao, once the most influential independent newspapef in
China, now a non-official, but party-controlled, paper.

Theoretically, the newspaper is a vital factor in helping
to {orm public opinion, and the flow of news can promote
understanding among peoples in different societies. How
does the Communist press in China work toward this end?
The pictures of other countries given to the Chinese readers
by the Communist newspapers make an interesting study.
So, this is the first area the writer would like to examine.

According to the communication doctrine of a Communist
country, all mass media should serve the party’s interest.
Because of the conformity involved with maintaining the

— 61 —

OEM



=HI

party line, most papers have the same face and content. For
example, it is very hard to tell the difference between the
People’s Daily and the Kuang Ming Jih Pao (another non-
party paper) if you fail to read their nameplates, as these
two dailies’ front pages usually do not differ noticeably in
their content, size, and headlines. One may ask, why compare
the papers in Communist China as there seems to be litle,
if any, difference? But what ~about the Communist press
outside of Mainland China, such as the Ta Kung Pao Hong
Kong edition? The- writer has been interested in the Hong
Kong Tae¢ Kung Peo since he studied “How Ta Kung Pao
interpreted the news about President Nixon’s inauguration”,
in another paper one of the findings was that the Ta¢ Kung
Pao has been controlled by the Chinese Communist Party,
although it is not an official party paper, and has been
published in Hong Kong since 1949 when the Communists
came to power. The second purpose of this study is to
examine the similarities and differences between a paper in
Mainland China and another outside of the Mainland. To
narrow our focus we will deal specifically with foreign news
reporting. ‘ '

- This study has utilized content analysis to carry out
quantitative research and present a useful, factual work. The
basic hypothesis is that there are some basic differences
between these two Communist controlled papers, centered
chiefly in their foreign news reporting. To aid us in our
study we will deal with such questions as: Through what
different channels did each paper collect its foreign news?

— 62 —



What kind of news was usually emphasized? How about their
news geographic distribution? How did they portray their
friends and enemies?

The findings of this paper will answer these questions
through quantitative analysis in terms of foreign news
according 'to specific sources, foreign news according to
categories, foreign news reported on foreign countries and
various areas, and the key words and phrases used in
headlines. |

II. METHODOLOGY

After the two sample papers were selected, the writer
chose the entire year of 1970 as the period for study. 1970
was not only chosen because of its proximity, as the Uni-
versity of Minnesota has in its possession all back copies of
these two dailies; but also because the Chinese Communists
thought 1970 to be a very significant milestone in their
own history. The year was the first year after the conclu-
sion of its Great Proletarian Cultural Revolution (1966-1969).
Mao, relying on the army, recaptured supreme power in Com-
munist China. Economically, its growth rate reached ten

per cent in 1970.! Moreover, the first man-made satellite -

successfully launched in April, 1970 brought increased respect
to the Communist regime. Externally, the Middle East crisis

1. “The Ping Heard Round the World,” Time, Apfil, 26,
1971, p. 33.

— 63 —

S



el

and Indochina war continued. Specifically, the United States
expanded the war into Cambodia, and the American student
anti~war protest had far-reaching implications throughout
the world. These factors presented an opportunity for the
Chinese Communists to promulgate their theory of so-called
“people’s war’’ and return to the center stage of international
affairs. The major trend was revealed by quantitatively ex-
amining changes in levels of Chinese attention toward various
international actors, as Tretiak concluded in his study that
Chinese foreign policy is begining to “turn out’’ in the after—
math of the Cultural Revolution.? So, this paper, devoted to
the analysis of 1970’s foreign news in the Communist press,
hopes to present some significant findings concerning the
news and foreign policy of Communist China.

Sampling

It is worth noting that, unlike the western press, the
Chinese newspapers have no difference between weekday and
Sunday papers in either content or size. Therefore, in this
study, the Sunday papers are included. Samples were obtained
through a random process of selection, since such a process
is one in which every copy of the population has an equal
chance, with known probability, of being' included in the
sample. ‘

2. Deniel Tretiak, “Is China Preparing to ‘turn out’? Change
in Chinese Levels of Attention to the International Environment,”
Asian Survey, March 1971, p. 235.

— B4 —



The writer used the random numbers table of Games and
Klare's book® and drew two samples from each month. In
other words, there were 24 samples of each paper. The total
sample size of both papers was 48. (see Table 1) '

By this procedure we can be reasonably confident that
the characteristics of the sample would reflect those of the
population. Nevertheless, could the 24 samples of each paper
represent the population? Based on the cross validation of
random sampling theory, the writer had- tested the efficiency
of the sample size. First, we drew at random 12 samples
from 24 sample papers of the People’s Daily and named it
Group A, an then drew another 12 samples from the whole
population of 1970’s People’s Daily, and named it Group B.

Measuring and comparing these two sample groups in
terms of newshole, adhole, and foreign news, the writer used
this data to make a significance test of foreign news pro~
portion. As table 2 shows, statistically, the result was not
significant while we specified 0.05% as the level of signifi-

cance. This means there was no difference between the two -

groups’ foreign news proportion. The 12 sample group is
enough to represent the whole population. Since the 'larger
the sample, the more confidently we can state conclusions
about the entire population, the use of 24 samples of each

3. Paul A. Games & George R. Klare, Elementary Statistics,
Data Analysis for the Behavioral Sciences (New York: McGraw-
Hill BoQk Co., 1967), p. 484.

— 65 —

SHITH



|
Z1  "99( |
0 PO |ST 30y |9z  Amf Aepinjeg
9 Qﬁ:ﬂ—.- 8¢ .QQ&H 4! .h—@rvH | 0é Dﬁﬁ-—w 1¢ .HNE Q7 .QOYA
. A
9 “AON |0 PO | €l UYdIEW G 9@ | ST AeW EPLL]
| ¢ 0a( |
lg '3ny | ¢ yorey | g1  uef el Sny lzl  IEN Aepsiny],
0g "3deg | ¢1 Amf | o1 AN - ez "AON | g ozsh_ AepSaupa
L 22d 9 PO
0T "AON | IT" "8ny |8z 1y gz deg | gz 1dy . ¢ ‘uef Aepsan,
61 PO |Tg d9S |
0z Amf|ggz eun[ g  ‘ugf g Amf |91 g Aepuoly
| gz AON | L 1deg | |
g Ae|N | G udy | g Aep | 61 dy | ¢z cuef fepung
oeJ suny] el Afre(q s,91dosdq

11ey) Jurndweg
I 4149Vl

HNH

— 66 —




74 GG GLE 00 6€S_ T 0 00°6€S‘T g

90 60° LS 00°6€5°T 0 00°688°T ¢

92 68" V0¥ 00°6€S°1 0 00°6€S°‘T I d dnoiy

L3 05°¢gv | 00°6€S'1 0 00°6€S°‘T 4\

08 Ve 8sy 00°68S°T 0 00°6€S°‘T 1

4t GE* LT 00°6ES°T 0 00°68S°‘T 0L

0% 19°61¢ 00°68S°T 0 00°6€S°T 6

91 86°¢4¢ 00°66S°T 0 00°68G°T 8

1 86 V¥S 00°68S°T 0 00°6ES°1L L

67 60 " ¥S.L 00°6€S°T 0 00°6ES‘T 9

6 €0 569 00°6€S°T 0 00°68S°T G

L3 0S " 00¥ 00°90S°T 05°2¢ 00°6€S°T 4

8% GG 65V 00°6€S°T 0 00°6ES‘T €

Ve €6°S0S 00°¥0S‘T 00°S¢g 00°6€S°T ¢

L 68 11V 00°6€S°T 0 00°68S°‘T I v dnoip
(%) (your 'bg) | (your *bg) | (your ‘bg) | (Your 'bg) |  IqUINN
SMIN ugI0q 9JoysMaN O[0YpPY |9dedg [eio], odureg

sdnoix) ojdweg jo uorr0odord Jo 3S3], 90uBOHIUSIG pue eje(

¢ ATdV.L

— 67 —



a L oer
.. TT18L°0 8L XL 8L XLE
OH 3035y 3.u0Q - 206°0=" 900" = oicz" — g8z Z
96'T<Z ¥ OH 7309foy
LN L N amn3 st o B (T'ODN 3Z
nm -Dd mm -Dd cuatx s T
- e — g =7 co o=» Gu=Yx* O
el + el _ :NAIN _
T 90°g+9v'E BERS:
9167'0=°%d £882°0="d ZI=°N =N
cZ GZ'Z6€ | 00°68G‘T 0 00°6€S T 2
ee 99°60S | 00°6€S‘T 0 00°6€G‘T 11
ez G6°0S€ | 00°6€S‘T 0 00°6€5‘T or
I¢ Ge'6LV | 00°6€S‘T 0 00°68ST 6 |
62 Qe Vv | 00°6€S'T 0 00°685°1 8 ,
62 Vv | 00°6€G‘T 0 006861 L
17 79°EIv | LE°88%‘1 €9° 08 007651 9
12 01°81€ | 00°6€5‘T 0 00°6€5‘T g
8z oV 18V 00°68S‘T 0 00°6E5‘1 14 |

Wi




paper in this study can give us more confidence in research
findings.

‘Coding

After the determination of sample size, the writer began
to read and code them carefully. The procedures consisted
of first going over all the issues and checking off the foreign
mnews items; then reading and measuring the items in square
inches in a second reading. The coding was made at the
same time in terms of its specific source, subject matter,
geographic distribution and key words and phrases used in
headlines. Finally, the writer went over these two dailies to
measure the advertising space in square inches.

Before expounding on these items, a good definition of
“foreign news’’ is in order. Generally, foreign news can be
-defined as news of events taking place in a foreign country
or area, and the foreign dateline is always the first factor
considered while we are coding. But it is worth noting that
most foreign news in the Communist Chinese press came
. from Peking, since the official news agency—New China News
Agency—checks and rewrites all foreign news, especially
news coming from a western news service. So, in this study,
the country referred to is the prime factor in determining
an item of foreign news. On the other hand, as I mentioned
before, the study will examine the portrayal of other coun-
tries appearing in the two Communist newspapapers. Any
news involving Communist China was not considered as

— 69 —

I



|

foreign news. In short, the foreign news contained in this
study refers to what happened in a foreign country or area,
but not involving Communist China.

Traditionally, Taiwan, Hong Kong, Kowloon and Macao
are considered to be a part of China. The news coming
from these areas was not considered as foreign news.

An exception was the Cambodian Government-in—exile in
Peking, led by Samdech Norodom Sihanouk. This will be
considered as a foreign goverament. News of this exiled
government will be classified under Cambodian affairs.

'In Communist newspapers all news stories contain, not
only the facts, hut also official opinions. It is very hard to
differentiate between straight news and opinion. To combat
this, foreign news in this study was expanded widely and
includes news stories, editorials, special columns, feature sto—
ries, news pictures, news cartoons, etc. '

According to a study by the International Press Institute
(IPD) in 1953,* fourteen categories of subject matter were
related to foreign news reporting. They included war, politics,
foreign relations, defense, economics, culture, education and
science, religion, crime, judicial and legal matters, disaster,
human interest, social measures, and sports. Not all of these
areas are applicable to the Communist press. As an instru-

4. IP1, The Flow of the News (Yurich: IPI, 1953), p. 217.
— 70 —



‘ment of propaganda, the subjects of a Communist newspaper

often concentrate on a few major areas such as war, politics

and economics. Under the ideology of Communist China,

there is no news concerning defense by the western countries,

but only Aggression, Plotting, and Crime. In this study we
couldn’t find any defense news as categorized by the IPI’s
definition. As for the political news, there were very few
'primary references to the domestic policy in these two dailies,
but there was ample reporting on foreign relations, so the

writer combined these two categories and widened the meaning -

of political news.

The Chinese Communist newspapers also gave wide
coverage to reporting mass movements such as student dem-
onstrations, labor strikes, social corflicts, etc. Of course, we
could code student demonstrations as polictical news, labor
strikes as economical news, and racial conflicts as a social
problem; but if we did this we would overlook a special
characteristic of the Chinese press. Therefore, the category of
Mass Movement has been added for this study.

Consequently, thirteen categories of foreign news subjects
were used in this study. Abbreviated definitions of the thir-
teen categories follow: '

War—includes all stories about military operations and
guerrilla activities around the world.

Politics—news about the domestic policies and foreign

—_—T71 —

Ol



=+

relations of countries from which the news originates.

Economic—news from a foreign country concerning that
country’s econmic life and the economic life of its citizens;
stories which' deal with the management of the affairs of a.
government or community, private industry or company with.
reference to .its sources of income, expenditures and so on.

Mass movement—a series of organized activities working:
toward an objective on political, economic, or social problems.
by a large and specific group of people.

Education, science and techniccl developments—includes the -
news of scientific developments and discoveries in any field,
and also news of education.

Judicial and legal—news dealing with interpretations by
courts, civil suits, and laws, non political or economic in
character.

Social measures—stories oi welfare and other measures
not primarily political in content.

Human interest—includes a wide variety of feature mate-
rial on oddities in nature and human temperament, personali-
ties and celebrities, sex, beauty contests, amusement, and sc
Onl

As for crime, disaster, sports and religion, they ar«

— 72 —



identifiable by their titles and by their traditional roles in
the press.

Comparing foreign news’ geographic distribution in the
two Chinses papers was mainly determined by the country
refered to, but there are two things that should be first made
clear:

While doing research for this study, the writer discovered
the need for a multiple countries category. This is the case
because some news reported an international conference or
gave a news analysis including a whole area. For example,
the news about the “Indochinese People’s Summit Conference,”
could not be coded under any single country; be it Viet Nam,
Laos, or Cambodia. The news analysis about “Arab people’s
public opinion condemns U. S.-Israel’s new crime” could not

be classified as belonging to anyone Arab country in the
Middle East or North Africa.

Another unique feature was that there was a great amount
of news reported on the Palestine National Liberaton Organ-—
izaton and its guerrilla activities. Although Palestine is not
a political entity in the international community, we will use
the term Palestine under the area of Middle East for our
purpoes in this study.

In accordance with the Chinese Communist’s formula, there
is just one Viet Nam, one Korea, one Laos, and one Cambodia

— 73 —

>



ol

(the exception is West Germany and East Germany), anc
those are North Viet Nam, North Korea, and the pro-
Communist factions of Laos and Cambodia. The souther:
areas. and_rightist governments all were written off a

e

III. FINDINGS AND INTERPRETATIONS

Based on 24 samples of each paper in 1970, the People’
Daily gave a total of 36,817.87 square inches to news, ant
118.13 square inches to advertising. The T, a Kung Pao de
voted a total of 45,508.80 square inchs to news and 6,774.2
square inches to advertising. The total space of 24 issues o
the People’s Daily was 36,936 square inches, and the Ta Kun,
Pao was 52,283.00 square inches. This means the People’
Daily gave 99.68 per cent of its total space to news, and th
Te Kung Pco 87.05 per cent. The People’s Daily only ha
0.32 per cent of its total space for advertising, while the T
Kung Peo had 12.95 per cent. (see Table 3)

It is in advertising that we found the first dissimilarit
between these two dailies. The People’s Daily had very littl
advertising, and what there was limited to some informatio
about the content of the new issue of Red Flag magazin
(another Torgan of the Communist Party) and schedules ¢

5. Hsinhua Selected News Items, August 31, 1970, p. 9.
— 74 —



TABLE 3

Newshole, Adhole and Foreign News

|

People’s Ta Kung
‘ Newspaper | Daily Pao
! Square inch © 36,936.00 | 52,283.00
Total Space 1 i
' Proportion 100.00 100.00
Square inch 36,817.87  45,508.80
‘Newshole 1
Proportion of | |
total space | 99.68 87.05
Square inch | 118.13| 6,774.20
Adhole .
Proportion of !
total space 0.32 12.95
Square inch ' 9,933.02 | 5,271.40
Foreign News | - ,
Proportion of :
total newshole | 26.76 11.58

“revolutionary drama’” in Peking. If one is familiar with the
theory of the Communist press he would not be surprised by
this. To the Communist press, advertising is an extravagance
of capitalism, one of the ills of a capitalist society, and an
outgrowth of the deceitful claims and decadent morals con-

— 75 —

SHUH



H

nected with so—called free competition.®

As a non-party paper in Hong Kong the Te¢ Kung Pao,
more or less, adopted western styles in its business manag-
ment; so the Ta Kung Pao had quite a bit of advertising.
Although we could not determine how large a percentage
advertising played in the financial balance, it is a fact that
there were about 300 square inches (or 7.19 per cent of its
daily space) of advertising in each paper, with the lion’s
share devoted to shipping schedules.

Of its total newshole, the People’s Daily carried 9,933.02
square inches, or 26.76 per cent of its total space about foreign
news; while the 7e¢ Kung Peco hod 5,271.40 square inches or
11.58 per cent.

This fact illustrates that the People’s Daily, as a nationl
newspaper and mouthpiece of the Chinese Communists, should
pay more attention to world affairs. Yet the Te¢ Kung Pao
has been an instrument of Chinese Communist propaganda
outside of Mainland China, and has also served as a local
newspaper in Hong Kong (distribution has been prohibited
to the people of Mainland China). So, it has carried news
similar to that of the western press on many occasions. This
is especiallay true with regard to local news which included
all aspects of news, such as sports, crime, local government,

6. ‘“‘Advertising in the Communist Press,” East Europe, Sep-
tember, 1959, p. 32.

— 76 —



and social news.... Foreign news in the Ta Kung Pao was
relatively less than the People’s Daily, but very close in some
respects to some western newspapers. '

A study of 1953 found that the average percentage of
space devoted to foreign material in 93 American newspaper
was only 8 per cent; European newspapers devoted between
10 and 35 per cent of their issues to foreign news; while
Indian language newspapers of India averaged 12.5 per cent.”
But this proporticn is lower than some Arabian countries. In
a study of Arabian countries’ newspapers Saudi Arbia was
‘the only one lower, giving just 9 per cent of its total newshole
to foreign news; but Sudan gave 20 per cent, the U. A. R.
20 per cent, Iraq 24 per cent, Libya 26 per cent, Jordan 34
per cent, and- Lebanon 41 per cent® These figures prove
that the People’s Daily and the T«¢ Kung Pao both had a
reasonable space devoted to foreign news.

Specific Sources of Foreign News

Usually, foreign news in a western newspaper comes
mainly from three sources: the news agencies, foreign cor-
respondents, and the special news service syndicates. Ac—
qording to the IPI study of 1953, the news agencies are the

7. The Flow of the News, p. 250, p. 266.

8. I. Abu-Lughod, ‘“International News in the Arabic Press:;
A Comparative Content Analysis,” Public Opinion, Winter, 1962,
pp. 600-12.

—_ 77 —

Hl1H



(1] 11

principal source. For instance, they supplied almost three
fourths of all the foreign news examined in 105 American
newspapers.? As for the two Communist Chinese newspapers,’

there were even higher percentages coming from the news
agencies.

Statistics show (see Table 4) that the People’s Daily
received 95.4 per cent of its total foreign news from news
agencies. The Te Kung Paeo’s total from the news agencies
was 83.7 per cent.

The most striking feature in both papers was the author-
itative position given the New China News Agency (NCNA), -
the official news agency of the Chinese Communist Party.
The People’s Daily had 9,401.92 square inches, or 94.7 per
cent of its total foreign news, from NCNA; while the 7a
Kung Pao had 2,680.20 square inches, or 51 per cent.

In a statement issued in 1957, the NCNA pointed out
its duty as “the ear and the mouth of the party, the govern-
ment, and the people.” It continued, “with the Marxist-
Leninist viewpoint, and in accordance with the party line....
it shoulders the great onus of speeding up the victory of the
Chinese people’s socialist case and promoting international
peace, friendship and cooperation among the nations of the
world.””® As a matter of fact, the NCNA has had been the

9. The Flow of the News, p. 16.

10. Frank Robertson, ‘“Red Agency that Seeks to ‘Pierce the
Capitalist Blockade’,” IPI Report, Feb., 1961, p. 6. ”

— 78 —



TABLE 4

Foreign News Accofding to Specific Sources

! People’s Daily | Ta Kung Pao
News Source ; — ‘ |
Sq. inch }Proportion% Sq. inch |Proportion]
New China ! ! 1 |
News Agency | 9,401.92 94.70 2,680.20 |  51.00
(NCNA) ; |
Reuters 0 0 739.35 ‘ 14.00
Associated | : | |
Press | E 0 - 0 635.55 12.00 |
AFP 0 0 | 3.8  6.70
Its Own Source  329.80  5.30| 515.85|  9.80
Weslteén Pxf'ess | | | _
(including from | o
newspapers, 0 | 0 | 293.65 5.60
magazine.)
News Service of | |
Communist Bloc 71.00 ‘ 2.70 | 0 0
Unknown ~ ~ 130.30  1.30  50.00|  0.90
| i
' ’Tota'l 9,933.02 100.00 * 5,271.40 % 100.00

ear and mouth of the party and government, but not of the
people. As Houn wrote in his book, “only through such an
agency can the regime control the uniform presentation of

— 79 —

FEL LR



[]1R

its attitudes and policies.”!!

The NCNA performs this function in Communist China
under the control of the Propaganda Department of the
Chinese Communist Party. NCNA has the exclusive right
to distribute news in Mainland China and receive news from
abroad. So, the newspapers are subject to the supervision of
the NCNA. It can tell the newspapers to play up or to kill
news, and it can, through direct telephone contact, control the
situation in Peking very effectively.!? Moreover, if news
comes from a NCNA release, the editor can evade personal
responsibility. Therefore, in handling important news, he
must run only the stories distributed by the NCNA. This
is one kind of safeguard for the news man.'®

It seems to the writer that the difference between the
People’s Daily and the New China News Agency is simply
that the latter supplies the news ad the former publishes it,
and that is all.

That the Te Kung Pao derived a major proportion of its
foreign news from the NCNA might give one proper insight
as to who influences the news policy of the Te¢ Kung Pao.

11. Franklin W. Houn, To Change a Nation (New York: The
Free Press of Glencoe, 1961), p. 97.

12. Min Chen, “Chinese Communist Press (II),” Freedom of
Information Center Publz'éatz'o;z, No. 123 (May, 1964), 4.

13. Ibid., p. 2.

__._8,0.__



Nevertheless, the significant difference between the two
papers is that the 7Ta¢ Kung Pao received 32.7 per cent of
‘its foreign news from western news sevices. These sources
‘included 12 per cent of its total foreign news from the AP,
6.7 per cent from the AFP, and 14 per cent from Reuters.

. There was no single item of forcign news coming from
“western news agencies in the People’s Daily.

This seems to indicate that the Te Kung Pao has freedom
‘to select foreign news, in contrast with the People’s Daily.
But most foreign news the Ta Kung Pao selected from the
‘western news agencies benefited the cause of the Chinese
‘Communists. For example, reports of American inflation, the
‘world-wide anti~-war demonstrations, and labor strikes in
‘many western countries have been the main themes in the
Ta Kung Pao’s foreign pages. As is the case with the People’s
Daily, it has never reported any news of a victory by
American troops and its allies in the Viet Nam War, nor
‘made any mention of the progress in scientific or technical
-development in western countries. The news from the so-
«called imperialism countries has never been completely rep-
-orted as original copy. According to the directives of Com-
munist China an editor has to select the worst content of an
item, add comments and slogans of his own, and then it
‘becomes news from a hopeless country. Under the commu-
mnication doctrine of the Communists, use of negative news
reported by western reporters has been a major tool for its
international struggle. |

— 8] —-

Ol I



S|

The People’s Daily did not use any news from the western:
news service, but that does not mean there are no western.
sources used in the Communist organ. In fact, this technique-
was employed by the NCNA more than by the Te Kung
Pao. As far as we know, there is no formal news commu—
nicaton between the press of the U. S. and Red China, but
NCNA always utilizes datelines such as “source from Wash—
ington D. C.” or “source from New York.” Since promptness.
is not an important factor to the Communist newspapers, they
had enough time to judge, comment on, and rewrite the news.
from the American newspapers, magazines, and news agencies.
for _their own purposes.

The Ta Kung Pao was permitted to use the western news
agencies’ news directly in order to meet the audience taste
and to give the impression it has an objective and impartial
news policy. The same reascning can explain why the Ta
Kung Pao devoted 5.6 per cent of its total foreign news to
translate some articles from the western press, including
newspapers and magazines, while the People’s Daily had
none.

As for the news sources from the Communist bloc, first,
we assumed a liberal usage of information from Russia’s
TASS. But actually, the position of TASS in both papers
was totally nil because of the deteriorated relationship between
the two Communist giants. The People’s Daily had a very
small amount of news from Communist bloc agencies (0.7 per
cent of its total foreign news). Some news pictures from

— 82 —



the Viet Nam News Agency of North Viet Nam, and the
Central News Agency of North Korea are used. The Ta
Kung Pao did not have any news from the news agencies of
the Communist world.

It is the writer’s opinion that, despite its prestige, the
People’s Daily has virtually no staff correspondents stationed
in the various world news centers. The data of this study
shows that most writing by staff raembers consisted of edi-
torials, comments, etc... Not one single foreign news item
came from its own foreign correspondents. Therefore, we
doubt the official organ of the Chinese Commuists its own
staff working in foreign countries. As we mentioned above,
this work probably was done by the monopolizing NCNA
with the People’s Daily serving merely as a publisher and
having no real need for correspondents.

| The Te¢ Kung Pao allowed more space (9.8 per cent of

its total foreign news) than the People’s Daily (3.3 per cent)
for staff member’s writing. But the largest part of this
writing consisted also of comments (the paper has no editorial
column) or news analysis. According to the content of these
writings, its staff merely collected the materials and based
their writings on the Communist Party doctrine and policy.

This study did not find any news story sent by its own
foreign correspondent.

Sometimes both papers presented the news without dateline
or any notes indicating where and how the news came. In

— 83 —

| H



o |

this case the writer classified them as unknown sources..
There was 130.3 square inches or 1.3 per cent of the total
foreign news belonging to the “unknown’ category in the
People’s Daily, and 50 square inches or 0.9 per cent in the:
Te Kung Pao.

Foreign News According to Categories

- During the period of this study, both papers devoted
their largest portions to political news. The People’s Daily
gave 6,449.46 square inches, or 64.9 per cent of its total
foreign news, and the Ta¢ Kung Pao, 2,88.79 square inches,
or 54.7 per cent to its leading subject (see Table 5).

TABLE 5
Foreign News According to Categories

People’s Daily ' Ta Kung Pao

Subject ‘ ? : 1

Sq. inch jProp‘ortion;f Sq. inch gProportionr

| | |

Politics 6,449.46 54.90 2,880.79; 54.70 |

War 1,675.19 16.90 ! 938.15 17.80 }
i

Economics | 532.42 |  5.40 7601 13.80

Mass Movement | 1,275.95 |  12.80 ! 583.50 |  11.10 |

! ' :
Crime 0 0 . 65.20 1.20 |
B |

— 84 —



Most political news stressed the point that “people’s war
is the only way to achieve people’s liberation,” “U.S. imperi-
alism is the common enemy of people around the world,” and
“down with the revival of Japanese militarism in collusion
with the U. S. imperialists.”” Both dailies repeated these three
main themes day after day during the period of this study.

The statistics and the content of the subject were enough
to explain the function and the character of a Communist

— 85 —

Disaster 'o { 0 | 59.90 . 1.10 1
- . ' | .
| Human Interest| 0 - 0| 1275 0.30 |
Culture - 0 | 0 0 0
Religion 0 o o 0 |
e o o | o o |
Social Measures ‘ 0 | 0 | 0 | 0
Sports 0 o o | oo
Total 9,933.02| 100.00 | 5,271.40 | 100.00

oM



SR

controlled news medium. As Lu Ting-i, former Director of
the Department of Propaganda of the Central Committee of
the party said, “late or early release of a news item, or its
total suppression, should be considered in the light of political
significance. Editors and correspondents have two jobs—the
scoop on the one hand, and suppression on the other. Some
news items must be printed at once and others held back.
The correspondents must thus have a good political back-
ground, and know what items should be published and what
held back, what should be used and what must be Kkilled.
Consideration in this respect must be political....”t* This

statement shows clearly the reason for the emphasis‘ on
political news. ‘

War news was the second leading subject in both papers.
The People’s Daily gave 1,675.19 square inches, or 16 per
cent of its total foreign news to war reporting, and the Tea
Kung Pao, 938 square inches or 17.8 per cent. The largest
portion stressed the victory of the people’s war in Viet Nam,
Laos and Cambodia; they also gave much space to the guer—
rilla activities in Burma, Thailand, Malaya, India, the Philip-
pines, and the Middle East. As for Africa, Guinea’s invasion

by the ‘“Portuguese colonialist’s mercenaries’” was the main
theme.

While the Communists and their friends appear faultless,
the stories picture opponents as “strengthening aggression”’,

14. Houn, op. cit., p. 92.
— 86 —



“committing a new crime”, or “creating new plots.”” This
is their main technique with regard to war reporting. |

Mass movement news was a unique element in the Chinese
Communist press. Because Mao believes that to help the
people’s struggle for liberation is ‘‘our internationalist duty’’,**
the mass media reported and encourage mass movements
around the world as one of the supporting works of people’s.
war.

These two dailies cover considerable range under the
category of mass movements. They touch on such things as:
the student anti-war demonstrations, labor strikes, people’s
rallies, mass protest, racial violence, etc., The People’s Daily
carried 1,275.95 square inches, thereby devoting 12.8 per cent
of its total foreign news to mass movements, and the 7¢
Kusg Pao, 583. 5 square inches or 11.1 per cent.

The greatest difference between the two dailies is in the
foreign econnmic news figures. The 7Ta¢ Kumng Pao devoted
726.11 square inches, or 13.8 per cent of its total foreign
news to economic news, but the People’s Daily, only had
532.42 square inches, or 5.4 per cent. The conclusion is that
Hong Kong is one of the few trading center in South East
Asia; and it is also the main channel for trade between Red
China and western countries; most. businessmen go to Mainland
China via Hong Kong. Thus, it is reasonable that the Ta

15. Hsinhua Selected News Items, Feb. 16, 1970, p. 2.
— 87 —

BIH



([

Kung Peo paid more attention to economic news. But it is
worth noting that, just as in the People’s Daily, the econoemic
news was used as a battle ground to oppose western countries’
economic activities.

Generally, the main focus in economic news was on the
collapse of the western economic system, with specific refer—
ence to the inflation of the American economy, the iricreasing
of unemployment, the poverty of the common people, etc.,
Their purpose seemed to be to tell the audiences that conditions
everywhere, except in Communist China, were deplorable.
This is the image the Communists have tried to project among
the Chinese people.

As an instrument of Communist propaganda, the news
other than politics, war, economics, and mass movements, was
either scarce in comparison to the western press, or absent
completly. The Te szmg Pao had a very small portion
concentrating on crime (1.2 per cent of its total foreign
news), disaster (1.1 per cent'), and human interest (0.3 per
cent); but the People’s Daily . had no space at all devoted to
them. However, as for culture, educational and scientific
development, religion, judicial and legal, social measurement,
and sports, all were completely absent in both papers during
the period of this study. To a Communist newspaper, the
people’s war is the most important news, and the Chinese
people have no need to learn from the outside, since everything
in China is allegedly better than other countries. Consequently,
almost two years later, no Communist Chinese publicaticn has

— 88 —



announced that Americans landed on the moon.!®
Foreign News Reported on Areas and Countries

In September of 1961, the IPI Report pointed out

some interesting trends in the foreign news being published

in the press of Red. China. It concluded, according to statistical
analysis, that developing countries are news in the press of
Red China.'” The figures of that study, of course, will not
be denied, but its conclusion may be tested in this study, that
is whether or not the developing countries were news in
the Chinese Communist press. ]

Regarding news reported on areas and countries, the
two dailies had the same tendencies in reporting, almost
equally in proportion, news of the same areas and countries.
As Sable 6 shows, most foreign news came from Asia. The
People’s Daily gave 6,214.88 square inches or 62.5 per cent
of its total foreign news to Asian countries, and the Tae Kung
Pao, 2,761.40 square inches or 52.47 per cent.

Generally Asia, the largest continent in the world, is
usually divided in four parts: the Far East, Southeast Asia,
South Asia, and the Middle East. Under this classification,

16. “What They Saw—and Didn’t See,” Time, May 3, 1971,
p. 27.

17. “In Red China Developing Countries Are News,” IPI
Report, Sept., 1961, p. 3.

— 89 —

L



TABLE 6

Foreign News Reported on Countries or Areas

11 Hl

Countries or People’s Daily - Ta Kung Pao
Areas Sa. inph Proportion;f Sq. inch iProportion
s P 7 R 220,00 438
Africa | 486.24 1.87  250.40 472
Algeria 2865 029 1250  0.24
~ C(Olgllg:zzaville) 21.00 0.21° 0 -0
| Egypt (UAR) = 85.05| 0.8  91.30  1.73
| Ethiopia 0 0 | 230  0.04
Equatotial 0 0 21.00.  0.40
Guinea . 237.94 2.39  84.00  1.59
| Libya . 15.00 0.15  18.30 0.3
Mozambique 0 0 7.00 .  0.12
Rhodesia  57.80 058 0 0.
Sudan j 40.80 0.41 6.00 0.11 |
Tanzania 0 0o 800 0.5
Asia 6,214.88 | 62.58 2,761.40  52.47
Far East 1,570.19 . 15.80  965.45  18.31
Japan  597.46 6.01 649.85  12.32
Korea ~ 854.13 8.60  261.10 4.9
i ! |

— 90 —




TABL 6—Continued

|

19.50

i

!

Countries or People’s Daily | Ta Kung Pao

Areas Sq. inch %Proportion% Sq. inch |Proportion
Philippines 30.55 |  0.31  42.50 0.8l
Ryukyu Islands 88.05 0.88 | 12.00 © 0.23
Southeast Asia | 3,261.03 |  32.84 1,316.45 24.95
Cambodia 1,244.15 | 12,53 641.40 | 12.16 |
Indonesia 152.50 1.53 1 17.80 0.33
Laos 268.74 2.71 158.80 3.01
Malaysia 255.10 |  2.57 |  58.80 |  3.01
“Singapore 0 0 7.40 0.14 | "
Thailand 177.10 178 181.20 3.41
Viet Nam | 1,163.44| 1174 251.05|  4.76
South Asia 505.39 5.09 77.35 1.46
Burma 109.15|  1.10. 0 o |
Cg:ylon 37.35 0.38 ; 0 0
India 358.89 3.61  59.60 1.13
Nepal o | o 1775 0.33
Middle East 827.27 ' 8.85 402.15 7.75
Israel 0 0 I 10.40 0.19
Iraq 0.20 10.40|  0.19 |

— 9] —

OlH



FOH

TABL 6—Continued

Countries or
Areas

People’s Daily

Ta Kung Pao

Sq. inch

Proportionéi Sq. inch iProportion

J ordan

| Lebanon
| Palestine

Southern Yemen .

Syria

Yemen

Europe
Albania
Cyprus
Czechoslovakia
France
Germany (FRG)
Italy

Norway
Poland
Portugal

Rumania

i Switzerland

0
0

747 .47
19.50
91.80
19.50

951.67

478.60
10.00

85.00

37.10
45.00

20.00

97.50

0
0

7.53
0.20
0.92
0.20
9.53
1.82
‘0.10f

0.86
0.37 -
0.45

0.20

0.98

13.50

17.50
25.80

299.35
0

37.80

641.85
11.00 |

5.10
19.60
5.80
25.80
5.00

14.10
0

0.33
0.49
5.67
0
0.71

12.13"
0.20

0.09
0.37
0.11]
0.49
0.15

0.26

0.25

— 92 —




TABL 6—Continued

Countries or People’s Daily Ta Kung Pao
Areas ' Sq. inch |Proportion Sq. inch iProportion
Sweden ~ 24.00 0.24 0 0
Spain 17.49 0.171 0 0
Turkey 00 4.00 0.07
USSR. 00 | 172.20 3.27
United Kingdom  136.98  1.37 | 356.75 |  6.76
Yigoslavia | 0 0 6.00  0.11
Latin America 293.63 3.02 32.25 0.60
Argentina 10.64  0.12 5.50 0.10
Brazil  130.35  1.32| 875  0.16
Chile .99 17| 0 | o0
Columbia 43.20 0.44 0 0
Cuba 1750 0.18| 0 0
Dominican Rep. 0 '_ 0 ' 15.00 0.28
Ecuador 21.50  0.22] 0 0
Peru 675 0.08 3.00 0.06
| Venezuela .| 4770 049 o (i)
| North America 1,533.50  15.44|1,314.80 |  24.94
| Canada | 0 " 0 . 13.30 0.25

— 93 —-

~OH



crOH

TABL 6—Continued

Countries or . People’s Daily | Ta Kung Paoﬁ_g

Areas | Sq. inch %Proportion; Sq. inch ;Proportion
U.S.A. . 1,533.50 15.44 1,301.50 | 24.69
Oceania  28.84,  0.29, 50.70  0.96
Australia 28.84°  0.29| 50.70  0.96
Total 9,933.02 . 100.00 | 5,271.40 i 100.00

the People’s Daily had 1,570.19 square inches (or 15.8 per
cent of its total foreign news) from the Far East, 3,261.03
square inches (or 32.84 per cent) from Southeast Asia, 505.39
square inches (or 5.09 per cent) from South Asia, and 827.27
square inches (or 8.85 per cent) from the Middle East. The
Te Kung Pao had 965.45 square inches (or 18.31 per cent).
from the Far East, 1,316.45 square inches (or 24.95 per cent)
from Southeast Asia, 77.35 square inches (or 1.46 per cent)

from South Asia, and 402.15 Square inches (or 7.75 per cent)
from the Middle East.

There is an obvious reascn as to why the two dailies
give so much space to Asia, and that is news on war. As
we mentioned before, the war news was the second leading
subject in both papers. In 1970, the Indochina war found
the U. S. involved in Cambodia and a world wide controversy -
ensued. The crisis in the Middle East also brought more

— 04 —



rroubles to this mixed-up world. But to Communist China,
both are good examples of the people’s revolutionary war,
and this is why the newspapers pay more attention to areas
of wars than to others. ’

The second area most frequently mentioned was North
America. No doubt, an absolute majority of the foreign news
was focused on the U. S. The People’s Daily devoted 1,533.50
square inches, or 15.44 per cent of its total foreign news, to
reporting the worst side of the leading power in the western

world; but no mention was made of Canada. The Ta¢ Kung

Pao gave 1,314.80 square inches, or 24.94 per cent of its total
foreign news to North America. Within this area news from
Canada had had merely 13.3 square inches, or 0.25 per cent
of its total foreign news; the rest, 1,301.50 square inches or
24.69 per cent was given to the U. S.

Obviously, the U. S. was the leading country among the
countries reported in these two Communist Chinese newspapers.
To interpret these statistics properly we need only note the
Communist concept which states that “the U. S. imperialism
are our common enemy.”’*® The year of 1970 was really the
most difficult year for the U. S. during the last two decades;
the Indochina war caused the largest and the strongest anti-
war demonstraticns in American history, inflation led to a
continuing rise in unemployment, the racial problem brought

18. Hsinhua Selected News Items, July 6, 1970, p. 2.
— 05 —

SO



HOM

more violence, and industrialization led to polluted air and
water.... To most Americans, those problems should be
resolved by a changing policy; to the Chinese Cmmunists,
those problems just prove that “the U. S. is in essence a
paper tiger, now in the throes of its deathbed struggle.”’®
Therefore, it became the best material for teaching and
propagating fhrough the Communist newspapers.

The third leading area was Europe, including the U.S.S.R.
There was 951.67 square inches, or 9.53 per cent of the total
foreign news, in the People’s Daily, and 641.85 square inchs,
or 12.13 per cent, in the Tae Kung Pao.

Table 7 shows that Africa, Oceania, and Latin America
were fourth, fifth and sixth respectively in the proportion
ranking list. Whether the newspapers of Communist China
were that willing to report news of the developing countries
left a question unanswered. By examining individual countries
we can gain more evidence.

Except for the U. S., Asian countries such as Viet Nam,
Korea, Loas, Japan, and the Palestinian guerillas held the
leading positions in both papers. Besides this, the People’s
Deily paid more attention to Albania, India, and Guinea, while
the Ta Kung Pao gave Thailand, the U.K., and the U.S.S.R.
more space. ~

19. Hsinhua Selected News Items, Aug. 10, 1970, p. 2.
— 96 —



HOH

09°0 oLy ule]
96°0 BluE92Q
8I'7 | LYY
cL°¢l ﬁ adoiny
|
V6 V¢ m BOLIDWY  YJION
Ly ¢S elIsy
SMau udiaio]
1301 S} BIIY
Jo uonaodoig |
oed 3unyf eJ,

6¢°0

- 80°¢€

€8’V

€86

¥Vv°Sl

8G°¢9

SMIU U31a10]

[e30} s}
jo uonodoig

- BIUBAD()
BOLIOW Y Eﬁwq
ey

adoinyg

BOLIBWY Y)io Z

Areq W,oﬁoom ,‘

laquinu
Bunjuey

SBa1y snotiep uo 3urjioday smaN usrio I0] um.ﬁ dumjuey

L ATdVL

— 97 —.



HOH

Of course Cambodia was worthy of more attention in
1970 for any newspaper because of the expansion of the war
there. The two Chinese papers not only reported the war
in Cambodia, but also the activities of the exiled govoernment
in Peking led by Shihanouk. Both papers gave their greatest
space to publicating of documents, speeches, letters, and state—
ments of the “Royal Government of National Union of Cam-
bodia.” The People’s Daily had 1,244.15 square inches, or
12.53 per cent of its total foreign news, and the Ta Kung
Pao had 641.40 square inches, or 12.16 per cent concerning
Cambodia.

As for the news stories about Viet Nam and Laos, both
emphasized the war. Yet comparing their space, the Ta Kung
Pao gave less than the People’s Daily to Viet Nam and Laotian
news. (see Table 8)

~ In the Middle East, the Palestine Liberation Organization
and its guerrilla activities were the critical topics in both
papers. Similarly, it was the fifth leading topic in the two
dailes. The People’s Daily devoted 747.47 square inches or
7.53 per cent of its total foreign news, and the Ta Kung Pao,
299.35 square inches or 5.67 per cent, to news of the “Pales—
tinian people’s armed struggle.”

Japan, in the period of this study, was one of two tagrets
which the Communist press attacked other than the U. S.
The main subject in both papers was that Japanese reaction-
aries were steping up a revival of militarism and economic

— 96 —



HOI

d

6€°¢
1.°¢
19°€
8’V
10°9
€8’ .
09°'8
VL' TL
es ¢l
[4/88°1"

10°€ . Soe7]
L€ q'SSN
ev'e pue[ley L,
9LV WeN I9TA
a6V Ba.I03]
29°9 Iunsafed
9.°9 | AN
91°¢l elpoquie)
AN Al | uedef
69 ¥4 | V'S
SMau u31a10]
[ejo} su A1uno)
jo uotjrodolg

mmm mlS,_M 2],

%

SMAU u31a10] _
[ejo} st .
Jo uonodoig ,

xmma s.9[doag

goUINL)
soe]
elpu]
elueqy
uedef
aunsafed
©aI10y]
WEN 9TA
BIpoquie))

A1uno)

(=]
—i

NN O 0D

Joqunu
surjuey

SoLIJUNOY) snotieA uo Juryroday smapN uSio] oy Isv] Suryuey

8 41dV.L

— 99 —



[ OH

aggression throughout the world. The statistics showed that
the Te Kung Pao more than doubled the proportion (12.32
per cent of its total foreign news or 649.85 square inches)
devoted to Japan by the People’e Daily (6.01 per cent or 597.46
square inches). The deviation was the same with regard to
the U.S. news in the two dailies. (The 7¢ Kumng Pao had
24.69 per cent of its total foreign news devoted to U.S., and
the People’s Daily, 15.44 per cent.) A possible explanation
might be that as an organ of the Chinese Communists, the
People’s Daily should give balanced space to various countries,
the People’s Daily should give balanced space to various
cduntries., while the Tea ng Pao should emphasize a few

inportant countries to strengthen the effects of political
struggle. '

Since the relationship between. Russia and Red China has’
cooled down after 1960’s, Commuist China has only two
intimate friends in the Communist Bloc. These are North
Korea and Albania. In this study, the People’s Daily devoted
854.13 square inches, or 6.01 per cent of its fbreign news,
and the Ta Kung Pao, 261 square inches, or 4.95 per cent,
to Korea. But as for Albania, the People’s Daily gave 478.60
square inches, or 4.82 per cent of its total foreign news, and
the Te .Kung Pao just 11 square inches, or 0.02 per cent to
that country.

The Sino-Soviet split was responsible for the People’s
Daily carrying no single item from Russia, but the Ta Kung
Pao carried 172.2 square inches, oa 3.27 per cent of its total

— 100 —



foreign news on Russian affairs. Most of this was focused
on reporting the “serious economic difficulties of Soviet
Revisionism.”’

Although the People’s Daily did not carry any news from

Russia, this does not mean there is not any news about Russia

which involves Communist China. This is so because this
study defined its foreign news as “not involving Communist
China.” It is worth knowing that there was some news about
the relationship between the two red giants.

The United Kingdom was given more space (365 square
inches or 6.76 per cent of its total foreign news) by the 7@
Kung Pao than it was in the People’s Daily (136.68 square
inches or 1.37 per cent). Since Hong Kong is a colony of
the United Kingdom, naturally the Hong Kong paper will
pay more attention to her.

According to the statistical analysis we made in table 7
and 6, the ranking position in terms of area and country
were indicated. From the list of ten leading countries, we
get more evidence that war and the “people’s armed struggle”

were the main elements of foreign news in the Communist

press. News about India, Thailand, and Guinea had a relatively
large space for example. The People’s Daily had 3.61 per
cent of its total foreign news (or 358.89 square inches)
concentrating mainly on the “progress of the Indian armed
peasant struggle.” At the same time, the Tae¢ Kung Pao gave
1.13 per cent (or 59.60 square inches) to India.

— 101 —

OOH



!

The People’s Daily devoted 2.39 per cent of its total foreign
news (or 237.04 square inches) to Guinea of Africa. The
main theme was “Guinea people’s army wiped out the invading
Portuguese colonialist mercenaries.” The Tea Kung Pao allowed
1.59 per cent (or 84 square inches) for reporting on Guinea.

Along the same line, the People’s Daily gave 1.78 per cent
of its total foreign news (or 177.1 square inches), and the.

Ta Kung Pao, 3.43 per cent (or 181.2 square inches) to events

in Thailand. Most news of this area boasted of “the Thailand
People’s Liberation Army winning brilliant victories.”

Words and Phrases Used in Headlines

Under the doctrine of the Communist press, there is no
sensational news as the western press has. However, taking
a glance at a Communist newspaper one would be surprised
at the sensationalism in news concerning foreign nations,
especially in the headline-making.

Headlines with the scare-head and largetype on the foreign
news pages, are filled with emotional, exciting slogans, which
are used over and over. Following are some examples:

—Revolutionary Mass Movements Reach Unprecedented
High in Argentina.

—Political Power Grows out of the Barrel of a Gun—
Great Truth Inspires Palestinian People.

— 102 —



—To Use Revolultionary Violence Against Counter—Rev-
~olutionary Violence.

—Latin American People’s Liberation Struggle Advancing
Triumphantly.

—American Ruling Circles Going Further Down Road of
Fascism.

—Patriotic Anti-U. S. Struggle Develops Vigorously in
Philippines. ‘ ' |

—South Viet Nam Armed Forces and People Score New
Victories.

—Cambodian National Liberation Armed Forces Wipe
Out Nearly 1,000 Enemy Troops.

—American Students Hold Powerful Demonstrations
Against U. S. War of Aggression.

From these kinds of headlines the writer tried to discover -

and extract some key words and phrases which are often
used in the two dailies.

After examining and contemplating for some time I chose
four key words and phrases that I believe are significant
because of their frequent and strategic usage. The writer

— 103 —

S+



AN

checked over the frequency of these key words and phrases,
in the related news items, with the hope of connecting these
words and phrases to the main concept of the headline. Of
course, some headlines did not have these words and phrases,
so they were disregarded in terms of our purposes here.

There are two single words and two phrases that can
be continually found in the headlines of both papers. They

condemned their enemies activities as “Aggression’”’. They

labelled their friends’ fighting as ‘“‘Struggle’”. The leftists,
the Communists and revolutionary people always “Score Vic—
tories””, and of course, the enemy usually is “Wiped Out”.
This is the basic logic of the Communist’s international prop-
aganda.

As Table 9 shows, it is evident that the People’s Daily
used these words and phrases more than the Te¢ Kung Pao.
The word ‘““Aggression” appeared 28 times or in 11.5 per
cent of its total 224 foreign news items. And the Te Kung
Pao mentioned “Aggression” 33 times or in 7.5 per cent of
its total 432 foreign news items.

Moreover, “Struggle” was used 45 times in the People’s
Daily’s headlines, or in 18.4 per cent of its total foreign news
items. The term appeared in the Te¢ Kung Pao 14 times, or

in 3.5 per cent of its total foreign news items.

The phrase “Score Victory” appeared in the Ta Kung
Pao much less than in the People’s Daily. The former utilized

— 104 —



BRK

‘ZSV sem [B10) 0D Sund] ¥ Y} pue ‘yyg sem Ao

$,2]d0aJ oY) Ul SWl SMIU USI9I0] JO I9qUINU [8]0] JYL :HIBWSY

8'4 45 98 ¥4 mQ odim
Z1 g 7’8 _. 02  AI0J31A 100§

S°€ VL V81 | 174 9[83n1g

g4 ge | S'11 8¢ Uuo1ss133Y

SWIAI SMAU SUI9)I SMau

u31a.10J 18103 Aouenbaxg :  uS3wI0] [BJ0) Aduanbaly
jo uoniodoig . Jo uonxodoid 9se1yJ 10 PIOM
oed Suny] Bl | : _ | Aqre( s,o1doag

SUPeS] Y3 UT PIs() SISeIYJ PUE SPIOA UOWIWO)

6 4TdV.L

— 105 —



i

the term 5 times, or in 1.2 per cent of its total foreign news
items; and the latter, 20 times, or 8.2 per cent. As a paper
published within a free society, the Te¢ Kumng Pao ought to
know only the truth could keep the confidence of the readers.

The term “Wiped Out’” often is used in war news.
Generally, both sides of a battle have some casualties, but

the Communist papers only emphasize the fact that “enemy
troops were wiped out.” The frequency of its use in the

People’s Daily was 21, or in 8.6 per cent of its total foreign
news items, the Pe Kung Pao, 34, or 7.8 per cent.

From these statistics, one can learn more about how the
Communists use the news media as an instrument to organ-
ize, stimulate, agitate, criticise and to propel the readers,?’
as well as society; and what picture of others the Communist

press usually gave to the Chinese people, both inside and
outside the Mainland.

Among those pictures of others given out by the Com-
munists is the constant theme of anti-American imperialism.
If one paid more attention to the “quotations of Mao;’, pub-
lished every day in these two dailies, one wuld be aware of
the unchanging news and foreign policy of Communist China
in the last twenty years.

Mao has a saying, “People of the world unite and defeat

20. Frederick T. C. Yu, Mass Persuasion in Communist China
(_New York: Frederick A. Praeger, 1964), p. 103.

— 106 —



the U.S. aggressors and all their running dogs,” which was
repeated a good many times in - these two papers. In the
period of this study, the same quotation appeared in the
People’s Daily five times out of the 24 sample papers; and in
the Te Kung Pco, twice out of 24 sample papers. Using the
standards of a western newspaper this kind of commentary
is unthinkable. |

These quotations are not limited to Mao but often include
quotes from other fathers of Communism. For instance, on
September 22, 1970, the vPeople’s Daily used 22.13 square inches

of space of its foreign news page to quote Engels who said

that “one who enslaves a nation will find it impossible to
escape from punishment.” Another case is October 10, 1970.
Lenin’s words were quoted in the People’s Daily foreign news
page over 18.75 square inches. The saying is that ‘“‘there
is an important duty to the American revolutionary prole-
tarian, which is to oppose imperialism uncompromisingly.”

In short, the Peking regime still stuck to its anti—

American news and foreign policy during the period of this
study. |

IV. SUMMARY AND CONCLUSION

Comparing two Chinese Communist newspapers in terms

of foreign news could give one the impression that the People’s
Daily and the Te Kung Pao, quantitatively, had some dissim-
ilarities based on statstical analysis, and this confirmed the

—107 —

HE



Ne+E

writer’s hypothesis. However, qualitatively, both papers have
been an integral part of the Chinese Communist Government,
or of the Communist Party. The figures that I have expressed
present some facts that were true, at least duing the period
of this study.

The People’s Daily functions as a subsidiary of the New
China News Agency, but the Hong Kong Ta Kung Pao was
permitted to select foreign news from some western news
agencies because it exists in a free society.

Both papers gave very large proportions, and were unbe-
lievably similar in content when reporting poltics, war, and
mass movement news. And the Te¢ Kung Pao paid more
attention to the economic news than the People’s Dailyv.

“People’s War” made news in these two dailies. The U.
S. was given the leading position in their foreign new, with

Cambodia, Japan, Viet Nam, Korea, the Palestine guerillas,

and Laos following.

As for developing countries, Latin American was given
little attention by these two papers. It was the same with
the countries of Africa except for news reporting the ‘“Guinean
people’s armed struggle against Portugal.”

Both papers used four key words and phrases in their
headlines. These included: “Struggle”, “Aggression”’, “Score
Victory’’, and “Wipe Out”. Their use was made to strengthen

—108 —



the image of the Communist Chinese cause for the readers.
‘Obviously, the People’s Daily was more radical than the Ta
Kung Pao.

Occasionally, there were some news items such as crime,
disaster and human interest in the Te¢ Kung Pao, but not in
the People’s Daily. Foreign news about culture, education,
science and technical developments, judicial and legal matters,
social measures, religion, and sp'orts;r were nil in both papers.

These findings prove the function of a Communist news—
paper, according to the IPI Report, that “a newspaper did
not give news, it gave party directives.”’?!

The same findings were present in Oliphant’s study. He
thougnt that “the Peking Review makes use of distortions,
half-truths, misinterpretations, outright falsehoods and quota-
tions out of contest.’’?? Yet as Lester Markel, long-time
Sunday editor of the New York Times, said; ‘“we cannot
have understanding—and thus peace—among the peoples of
the world unless they come to know one another better, unless
they have better, truer, information about one another....”?*
From what we have learned in this study, we sincerely doubt

21. “Dateline Peking,” IPI Report, Jan. 1967, p. 11.

22. C. A. Oliphant, “The Image of the United States Projected
by Peking Review,” Journalism Quarterly, Summer, 1964, p. 417.

23. Merrill, Bryan, and Alisky, The Foreign Press (Baton
Rouge: Louisiana State Unversity Press, 1970), p. 4.

~— 109 —

VS,

HE



| =18

if the reader can get any truth from @ Communist newspaper..

During the period of this study, anti-American imperialism.
was still the leading subject in both papers. The writer
agrees with the interpretation of Edelstein and Liu, that the:

purpose, ‘“internally, was a needed instrument for social con—

trol; externally, it pemitted the development of a long-range.
strategy aimed at assuming ultimate ideological leadership
both within the Communist bloc and among the revolutionary,
nationalist nations.”’?* But as Oliphant warned, “unless the:
United States becomes more successful in a struggle for the
minds of men, it may well find itself isolated in a hostile:
world.’’2

This is an important point, and involves an difficult
struggle. Simply, we don’t think the American press can
fulfill Oliphant’s hope, since the ideology of the western press
would not allow it to serve as a psychological tool. Actually,
the Communist press is merely a tool of political struggle;
the slogans of so—called “people’s war’’ and “American Impe—
rialism’’ both are political isues between the Communist giant
and western powers. The challenge should be met by the
western political leaders courageously.

24. Edelstein & Liu, “Anti~Americanism in Red China’s People’s
Daily,” Journalism Quarterly, Spring, 1963, p. 195.
25. Oliphant, op. cit., p. 469.

— 110 —



BIBLIOGRAPHY

Books

Berelson, Bernard, Content Analysis in Communication Resecrch.
Illinois: The Free Press, 1952.

Budd, Thorp, and Donohew, Content Analysis of Commum'—-
cation. New York: MacMillian, 1967.

Buzek, Antony, How the Communist Press Works. New York:
Frederck A. Praege:, 1964. | "

The Flow of the News. Zurich: IPI) 1953.

Games, Paul A. and Klere, George R., Elememitary Statistics:
Data Analysis for the Behavior Science. New York:
McGraw-Hill Book Co., 1967.

Hays, William L., Stafistics. New York: Holt Rinehart &
Winston, 1963.

Houn, Franklin W., To Change ¢ Nation. New York: The
Free Press of Glencoe, 1961.

Lindzey, Gardner, and Aronson, Elliot, The Handbook of Social
Psychology, Vol. II. Massachusetts: Addison-Wesley Pub-
lishing Co., 1968.

— 111 —

O=H



SO

Markham, James W., Voices of the Red Giants. Ames: The
Iowa State University, 1967.

Merrill, John C., Bryah, Carter R., & Alisky, Marvin, The
Foreign Press: A Survey of the World’'s Journalsim. Baton
Rouge: Louisiana State University, 1970.

Nafziger, Ralph O., & White, David M. (ed.), Introduction to
Mass Communication Research. Baton Rouge: Louisiana
State University, 1968.

The Press in Authoritarian Countries. Zurich: IPI, 1959.
Yu, Fredariok T. C., Mass Persuasion in Communist Ching.

New York: Frederiok A. Praeger, 1964.

Articles

Abu-Lughod, 1., “International News in the Arabic Press: A

Comparative Content Analysis,” Public Qpim’on Quarterly,
26 (Winter 1962), 600-12.

“Advertising in the Communist Press,”” East Europe, 8 (Sept.
1959), 31-38. '

“Bamboo Curtain News,”” IPI Report, 3 (May 1954), 4-5.

Bloodworth, Dennis, “Communist China As a News Source,”’
IPI Report, 4 (April 1956), 1-3.

Bush, Chilton R., “A System of Categories for General News
—112 —



Content,” Journalsim Quarterly, 37 (Spring 1960), 206
10.

Chen, Min, “Chinese Communist Press (II),” FOI Center
Publication, No. 123 (May 1964), 1-4.

- Dany, L. La, “Mainland Cnina Non-Newspaper,” IPI Report,
- 15 (July 1966), 9-10.

“Dateline Peking,” IPI Report, 15 (Jan. 1967), 10-12.

Davis & Turner, “Sample Efficiency in Quantitative Newspaper
- Content Analysis,”” Public Opinion Quczrterly, 15 (Winter
1951), 762-63. | |

Edelstein, Alex S. & Liu, Alan P. L., “Anti-Americanism in
Red China’s People’s Daily,” Journalisn Quarterly, 40
(Spring 1963), 187-95.

Houn, F. W., “The Press in Communist China: Its Structure
and Operation,” Journalism Quarterly, 33 (Fall 1956),
502-10.

., “Chinese Communist Control of Press,” Public
Opininion Quarterly, 22 (Winter 1958), 435-48.

Jones, R. L. & Carter Jr., R. E., “Some Procedurés for Esti-
mating ‘News Hole’ in Content Analysis,’f Public Opinion
Quarterly, 23 (Fall 1959), 399-403.

Markham, J. W., “Foreign News in the United States and
South American Press,” Public Opinion Quarterly, 25

— 113 —

A\
AN



(Summer 1961), 249-62.

Oliphant, C. A., “The Image of the United States Projected
by Peking Review,” Journalsim Quarterly, 41 (Summer
1964), 416-20.

‘““The Ping .Heard Round the World,” Time, April 26, 1971,

25-39.
“Press in Communist China,” IPI Report, 1 (May 1952), 4-5.

“In Red China Developing Countries Are News,” IPI Report,
10 (Sept. 1961), 3.

Robertson, Frank, ‘“Red Agency That Seeks to ‘Pierce the
Capitalist Blockade’,”” IPI Report, 9 (1961), 5-6.

Schutz, W. C., “On Categorizing Qualitative Data in Content

Analysis,” Public Opinion Quarterly, 22 (Winter 1958),
503-15.

Scott, W. A., “Reliability of Content Analysis,” Public Opinion
Quarterly, 19 (Fall 1955), 321-25.

Shieh, Milton, “Red China Patterns Controls of Press on

Russian Model,” Journalism Quarterly, 28 ( Winter
1951), 74-80. '

Stempel III, Guido H., “Increasing Reliability in Content
Analysis,” Journalism Quarterly, 32 (Fall 1955), 49-55.

Stewart, Ian, “The Paper That Spreads the Cult of Mao,”
—114 —



The New York Times Magazine, Dec. 18, 1966, p. 27.

Stewart, Milton D., “Importance in Content Analysis: A

Validity Problem,” Journalsim Quarterly, 20 (Winter
- 1943), 286-93.

Tretiak, Deniel, “Is China Preparing to ‘turn out?” Change
in Chinese Levels of Attention to the International Envi-
ronment,” Asian Survey, 11 (March 1971), 219-37.

“The Voice of Red China,” Time, Junf; 23, 1958, 77.
“What They Saw-and Didn’t See,” Time, May 3, 1971, 27.

Wolfe, Wayne, “Images of the United States in the Latin

American Press,” Journalism Quarterly, 41 (Winter 1964),
79-86.

Yao, Ignatius Peng, “The New China News Agency: How It

Service the Party,” Journalism Quarterly, 40 (Wintes
1963), 83-86.

Yu, Frederick T. C., “How the Chinese Reds Transfer Mass

Grievance into War,” Journalism Quarterly, 30 (Summer
19535, 354-64.

— 115 —

i

A





